Ce este Responsive Web Design?
Un website responsive este un site care își poate adapta paginile sale în funcție de dispozitivul de pe care este accesat, cu alte cuvinte paginile se schimbă în funcție de dimensiunea ecranului pe care este afișat site-ul. În felul acesta site-ul se autotransformă ca să poată fi afișat în modul cel mai optim pe orice dispozitiv mobil (ex: smartphone, tabletă), dar și pe cel mai mare monitor de computer.
Cu responsive web design, site-ul poate reconfigura conținutul și imaginile pentru a se potrivi pe ecranul oricărui dispozitiv electronic. Dacă vizitatorul are un ecran mic, elementele site-ului se vor autoaranja pentru a fi afișate la dimensiunea optimă și în ordinea corectă, se va afișa mai întâi conținutul cel mai important, butoanele vor fi mai mari și va fi mai mult spațiu între elemente pentru a evita clicurile accidentale. Când clienții vizualizează site-ul pe un telefon mobil, ei vor avea aceeași flexibilitate și experiență ca utilizatorii care folosesc un desktop.
Tot mai mulți utilizatori accesează internetul de pe dispozitive mobile pe lângă desktopuri sau chiar în locul acestora. Deoarece mai mulți consumatori folosesc aceste dispozitive pentru a cumpăra produse și servicii online, este important să se utilizeze responsive web design. Ca rezultat, companiile care au site-uri responsive generează mai multe vizualizări și își mențin un avantaj competitiv asupra celor care nu au responsive design. Studii arată că în câțiva ani browsingul de pe dispozitivele mobile îl va întrece pe cel de pe desktop. Așa că e bine să fi pregătit atunci când va fi timpul.
Ca să ai succes în era digitală trebuie avută în vedere o utilizare mobilă mereu în creștere, realizarea unui site cu dimensiuni fixe nu mai e o opțiune. Un site care forțează utilizatorii să facă scroll și zoom pe pagini care nu sunt făcute pentru browsing mobil va genera clienți nemulțumiți și vânzări pierdute. Pe termen lung, construirea unui site web responsive este soluția cea mai eficientă, mai rentabilă și mai ușor de întreținut. În cazul în care site-ul are o vechime mai mare de trei ani, atunci este benefic un re-design și dezvoltarea unui site responsive.
Avantajele Responsive Web Design
Accesibilitate crescută
Vânzările de smartphone-uri și tablete continuă să crească, așa că te poți aștepta să primești trafic pe site de la aceste dispozitive. Cum am menționat mai sus, un website responsive își reconfigurează conținutul și imaginile pentru a se potrivi la mărimea ecranului oricărui dispozitiv. Cu un web design responsive un website este ușor de accesat de pe orice dispozitiv mobil.
Experiență utilizator îmbunătățită
Pe site-urile care nu sunt responsive, utilizatorii trebuie să mărească sau să micșoreze conținutul și imaginile, ceea ce face dificilă și incomodă pentru ei citirea și navigarea pe site. Această experiență va frustra clienții și îi va determina să părăsească site-ul și să treacă pe site-ul unui concurent. Web design-ul responsive va preveni acest lucru și va reduce rata de respingere a site-ului. Cu site-ul ajustându-se automat la ecranul utilizatorului, vizitatorii vor avea o experiență bună și, cel mai probabil, vor cumpăra produsul sau serviciul promovat.
Mai ușor de întreținut
Web design-ul responsive este recomandat de Google, deoarece permite companiilor să folosească o singură adresă URL pentru toate dispozitivele. Nu va mai fi nevoie să pierzi timp și bani pentru a crea un URL diferit pentru dispozitivele mobile. Când dorești să-ți actualizezi site-ul, pur și simplu actualizezi o singură platformă pentru a actualiza totul. Acest lucru nu numai că va face site-ul mai ușor de gestionat, dar de asemenea e benefic si pentru campania SEO. Dacă ai fi avut site-uri separate pentru smartphone-uri și tablete, ai fi avut nevoie de campanii SEO separate pentru fiecare dispozitiv în parte. În schimb web design-ul responsive permite optimizarea conținutului și cuvintelor cheie folosind o singură adresă URL. De asemenea, face conținutul mai partajabil pe rețelele sociale, deoarece acesta poate fi ușor de citit de pe orice dispozitiv. Dacă nu ai făcut deja site-ul tău responsive, este important să faci acest lucru pentru a atrage mai mulți clienți către site.
Un lucru care devine din ce în ce mai evident este faptul că algoritmul Google începe să înlăture conținutul care nu este optimizat pentru dispozitivele mobile din afișarea în rezultatele căutărilor. Dacă un site nu este optimizat pentru vizualizarea mobilă, are o rată de abandon ridicată și obligă utilizatorul să citească cu greutate textul și să facă zoom în cadrul unui site care nu e construit pentru navigarea mobilă și este posibil ca în viitor site-ul să fie penalizat de Google.
Pentru mai multe detalii despre serviciile de web design sună la telefon 0727 536 651 sau trimite un e-mail la adresa [email protected].