SEO

Mulți nu știu că au nevoie și de o strategie de marketing sau chiar mai multe atunci când pornesc la drum cu un website nou. Este nevoie de o strategie pe termen lung și de îmbunătățiri în mod constant pentru a obține trafic pe un site. Acest efort trebuie întreținut mereu și nu doar la construirea site-ului, ci și după. Una dintre aceste strategii de marketing online este SEO.

Ce înseamnă SEO?

De fiecare dată când folosești un termen de căutare se afișează o listă cu rezultate care cuprinde acel termen. Utilizatorii au tendința să viziteze website-urile care sunt în capul acestei liste deoarece se crede că acestea sunt cele mai relevante. Acele site-uri sunt poziționate mai bine deoarece folosesc o tehnică de marketing online care se numește Search Engine Optimization (SEO).

SEO este o tehnică ce ajută motoarele de căutare să găsească mai ușor site-ul și să îl poziționeze în lista cu rezultatele căutării (SERP) mai sus decât miile de alte site-uri asemănătoare ca răspuns la termenul de căutare. În concluzie SEO te ajută să obții trafic din rezultatele căutarilor „organice” sau „naturale” ale motoarelor de căutare. Sunt multe aspecte care influențează SEO, de la cuvintele de pe pagina web până la modul în care alte site-uri fac legături la site-ul tău.

În primul rând trebuie să te asiguri că website-ul poate fi găsit în lista cu rezultate ale motoarelor de căutare atunci când se folosesc cuvinte sau fraze relevante pentru oferta existentă în site. Din anumite puncte de vedere seamănă cu controlul calității pentru site-uri. În felul acesta se modifică vizibilitatea unui website sau a unei pagini web în cadrul clasificării realizate de motorul de căutare. În general cu cât un site apare mai sus și mai frecvent în lista cu rezultatele căutării cu atât va primi mai mulți vizitatori de la motorul de căutare.

În cadrul strategiei de marketing online SEO se ia în considerare cum funcționează motoarele de căutare, ce caută vizitatorii și termenii sau cuvintele cheie folosite care trimit cel mai mult trafic. Optimizarea unui website implică editarea conținutului și a codului sursă pentru îmbunătățirea relevanței pentru cuvintele cheie specifice și înlăturarea posibilelor barierelor în activitatea de indexare a motoarelor de căutare.

De ce are nevoie site-ul meu de SEO?

Majoritatea traficului este direcționat de către cele mai importante motoare de căutare, Google, Bing și Yahoo. Deși social media si alte tipuri de trafic pot genera vizite pe site-ul tău, motoarele de căutare sunt principala metodă de navigare a majorității utilizatorilor pe internet.

Motoarele de căutare sunt unice din cauză că furnizează trafic direcționat către utilizatorii care caută produsele sau serviciile furnizate de compania ta, ele sunt principalele căi de comunicare către site. Dacă motoarele de căutare nu găsesc site-ul sau nu îl adaugă la baza de date a acestora, se pot rata oportunități importante de generare trafic către site-ul respectiv.

Termenii de căutare, cuvintele cheie pe care vizitatorii le folosesc posedă o valoare extraordinară. Traficul direcționat către un website poate genera publicitate, profit și expunere cum nu o poate face nici o altă metodă de marketing. Investiția în SEO poate avea o rată excepțională de furnizare trafic și implicit clienți potențiali, în comparație cu alte strategii de marketing sau promovare.

De ce nu pot motoarele de căutare să-mi poziționeze corect site-ul fără SEO?

Motoarele de căutare sunt programe inteligente, dar tot au nevoie de ajutor. Motoarele de căutare principale caută mereu metode de imbunătățire a tehnologiei de indexare a site-urilor și a rezultatelor afișate utilizatorilor. Totuși există o limită de operare a motoarelor de căutare. Pe când o optimizare SEO poate furniza mii de vizitatori și o vizibilitate sporită, alegerile greșite pot ascunde site-ul în lista cu rezultatele căutarii unde vizibilitatea este minimă.

Pe lângă facilitarea accesului la conținutul site-ului către motoarele de căutare, SEO de asemenenea ajută la îmbunătățirea poziției astfel încât conținutul va fi plasat în locul în care cei care caută îl vor găsi cel mai ușor. Internetul devine din ce în ce mai competititv iar acele companii care folosesc SEO vor avea un avantaj major în termeni de vizitatori și clienți.

Câteva metode SEO

Fără o cercetare corectă a cuvintelor cheie, orice campanie SEO este sortită eșecului. În funcție de acestea se optimizează titlurile paginilor, meta tag-urile și textul site-ului.

Promovarea unui site prin creșterea numărului de legături înspre site (linkuri inbound sau backlink-uri) este una dintre principalele tactici SEO. Motoarele de căutare tratează link-urile dintre site-uri ca pe niște voturi de încredere și popularitate între ele. Prin analiza link-urilor motoarele de căutare află importanța unui site, dar și dacă e de încredere sau dacă conține spam.

Structura site-ului joacă un rol major în interpretarea motoarelor de căutare a fiecărei pagini a site-ului, cu cât o pagină are mai multe legături în cadrul acestuia cu atât se va poziționa mai sus în SERP (search engine results page). Mulți sunt surprinși să afle că pagini care nu sunt importante sau care nu au șanse să se poziționeze mai ridicat se găsesc în paginile cu rezultate. Structurarea site-ului într-un mod cât mai simplu de înțeles va reduce rata de părăsire (bounce rate) și va ajuta și motoarele de căutare să indexeze site-ul mai bine, toate acestea ducând la o poziție mai bună.

Viteza de încărcare a unui site este un factor care contribuie la poziționarea sa în motoarele de căutare și afectează rata de convertire a vizitatorilor în clienți. Multe studii arată că 40% din vizitatori abandonează un site care se încarcă într-un timp mai mare de 3 secunde și totuși mulți webmasteri sau deținători de site nu depun mult efort în optimizarea vitezei acestuia.

După cum știți cu cât un site este mai atrăgător și interesant pentru vizitatori cu atât e mai atrăgător pentru motoarele de căutare de asemenea. Algoritmul Google folosește informații de pe urma celor care vă vizitează site-ul. Dacă siteul are o rată de clic (click-through rate sau CTR) mică și timp de vizualizare redus nu va avea performanțe bune în SERP. În schimb atunci când un vizitator găsește un site care îi place, nu părăsește pagina imediat și stă mai mult pe site.

Dacă compania ta nu are deja o prezență în social media este timpul pentru ea, revendică profilul pe Facebook, Twitter, LinkedIn și alte canale de comunicare de care e nevoie. Publică articole des, pornește conversații cu potențialii clienți, și credibilitatea afacerii tale va crește. Revendică de asemenea și profilele în directoarele web locale cu informații corecte, cu cât vei avea mai multe recenzii pozitive pe aceste site-uri cu atât mai mult site-ul va fi poziționat mai sus în căutările locale. Optimizeză site-ul pentru căutarea locală și înscrie compania pe Google My Business.

Tendințele arată o creștere în căutările locale și de pe dispozitivele mobile. Dacă dorești acum să pornești realizarea unui site nou ar trebui în primul rând să fie dezvoltat utilizând responsive design, vezi aici de ce trebuie responsive design.

Un site care nu este actualizat mereu, adică nu are conținut nou în mod constant, va permite altor siteuri să-i ia locul în SERP.